Saturday 25 May 2013

Patotkah loghat asal ditukar???

Aku xtaulah.ni kan Malaysia.macam2 loghat yang kita jumpa.in order to communicate well,adakah patot kita tukaq (mmg kantoi aku org kedah)loghat kita?Ada sesetengah orang dia nak adapat dengan situation terutama apabila belajaq kat tempat orang,dia kena tukaq dia punya loghat.terutama nak cakap ngan orang keyeelllll(KL).aku pon try jugak awai2 tpi xmenjadi.hampir smua aku nak tukaq 'e' kat blakang for instance bole(bola).bhahahha.so aku malaih kadang2 aku cakap ja kedah.bukannya susah pon orang nak paham.yang xboleh blah ada jugak dok lama kt negeri org bila mai balik dah tukaq habih dah loghat dia tu.terutama sekali orang KEDAH.haha.mamposss.in my perspective lah kan,xpayah nak tukaq loghat2 ni.baguih la klu kita tau loghat mana apa ka kan.tapi apa kata kita cakap ja loghat masing2.bila xpaham tanya ja apa maksud tu.dengan itu.mcm2 loghat kita boleh belajaq.molek2 blako teman2 kecek loghat mase2.kah2.xtau betoi ka dak apa loghat kelantan tu.ariosss


                                                    

No comments:

Post a Comment